سونوگرافی آنومالی اسکن

سونوگرافی آنومالی اسکن

سونوگرافی روشی تخصصی است برای بررسی وضعیت جنین در رحم و توسط پزشک متخصص انجام میشود. اکنون جهت آشنایی بیشتر با سونوگرافی آنومالی اسکن ، سونوگرافی غربالگری سه ماه دوم و سونوگرافی غربالگری دوم در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.
زمان برای انجام این سونوگرافی معمولا بین هفته ی 16 الی 28 است که با این حالی میتوان هفته ی 18ام را بهترین زمان دانست و اگر در مورد مدت زمان آن پرسید، میتوان گفت زمان انجام آن حدودا بین 20 الی 30 دقیقه است.
هزینه های پرداختی برای سونوگرافی آنومالی اسکن سالانه متغیر است و کسانی که بیمه دارند در این راستا میتوانند از بیمه ی خود استفاده کنند.

مزایای سونوگرافی آنومالی اسکن

1. تعین جنسیت
2. بررسی وضغیت رشد اعضای جنین
3. بررسی شریان های اصلی
4. بررسی وضعیت و طرز قرار گرفتن جفت
5. بررسی اندام های مختلف جنین

سونوگرافی غربالگری سه ماه دوم

با توجه به شیوعی که امروزه اختلالات ژنتیکی پیدا کرده اند و این شیوع میتواند دلایل و عوامل مختلفی مثل نقص ژنتیکی و یا اختلالات کروموزومی داشته باشد، احتیاط در دوره ی بارداری از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.
برای صورت گرفتن این احتیاط لازم است که در دوره ی بارداری، مادر با مراجعه به پزشک متخصص نمونه هایی را جهت تشخیص و جلوگیری از اختلالات احتمالی کروموزومی از جنین تهیه کند.
در بروز این اختلالات عواملی وجود دادر که از جمله ی این موارد میتوان به سن پدر و مادر، سابقه ی ابتلاء در اقوام نزدیک، تشعشعات محیطی و … اشاره کرد.

اختلالات ژنتیکی

از جمله اختلالات ژنتیکی از نوع نقص ژنی وابسته به جنس: 1.هموفیلی 2.کوررنگی 3.کم خونی داسی شکل
از جمله اختلالات ژنتیکی از نوع اختلال در کروموزوم ها: به موجب اختلال در ساختمان و تعداد کروموزوم ها حاصل میشود که شایع ترین آنها “سندروم داون” است.
البته باید به یک موضوع توجه ویژه ای داشت و آن هم این است، مادرانی که در دوره های بارداری قبلی خود صاحب کودکی مبتلا به سندروم داون شده اند، در معرض خطر بیشتری هستند و به همین دلیل قطعا نیازمند انجام سونوگرافی غربالگری نیز هستند.

مجموعه سونوگرافی دکتر صدری تمام عکس برداری ها از جمله عکس رنگی رحم را انجام می دهد.

سونوگرافی غربالگری دوم

آزمایشات غربالگری در دوران جنینی به دلیل بررسی احتمالات ابتلای جنین به بیماری های مادرزادی و اختلالات کروموومی مثل سندروم داون است.
سونوگرافی امروزه یکی از مهمترین کارهایی است که یک مادر برای مراقبت از جنین خود انجام میدهد.
هر مادر در هنگام بارداری دارای وظایفی است که انجام آن وظایف منجر به مراقبت درست و صحیح از جنین و علاوه بر آن تضمین سلامت جنین و حتی مادر در این دوره میشود.

خانه تماسدرباره ماآدرس ما